Välkommen till Distrikt 2335

Rotary är en idéell och viktig kraft i samhället, ett nätverk för professionella människor som vill göra skillnad. Vi bidrar med kompetens och handling i näringslivet, öppnar möjligheter för unga och stöttar utsatta. Var vi än finns - lokalt eller internationellt - vill vi verka för det positiva och det goda.

Vår devis är ’Service above self’ - Att ideellt hjälpa

Rotary - engagemang som gör skillnad

Rotary är ett globalt nätverk med 1,4 miljoner medlemmar som arbetar med att förbättra vår värld. Det är en politiskt och religiöst obunden organisation som grundades av advokaten Paul Harris i Chicago, 1905. Vi finns i mer än 200 länder världen över - tänk vilka möjligheter vi har till utbyte och gemensamma projekt!

Distrikt 2335 består av fina klubbar ifrån Askersund i söder, Järvsö i norr, Årjäng i väster och Gävle i öster. Du hittar våra klubbar i följande län: Värmland, Örebro, Västmanland, Dalarna, Gävleborg och södra Jämtland samt norra Dalsland.