UTBILDNING I ROTARYS NYA IT-SYSTEM I VÄSTERÅS

måndag 7 september 2015 18:00-21:00, Hotel Plaza, Västerås

VÄLKOMMEN TILL UTBILDNING I ROTARYS NYA IT-SYSTEM

Vi har haft – och har – svårigheter att kunna registrera erforderliga uppgifter i vårt nya datasystem. Detta har skapat stor frustration hos dem det berör. Distriktsrådet har därför beslutat att genomföra en utbildning för att eliminera dessa problem.

Utbildningen sker på tre olika platser i distriktet, kl 18.00 – ca 21.00. Valfritt vilken plats du väljer. Det är kostnadsfritt för två deltagare från varje klubb.

• Tisdag 1 September  Plats: Scandic Hotel Klarälven, Karlstad
  • Onsdag 2 September   Plats: Quality Hotel, Eurostop, Örebro
  • Måndag 7 September   Plats: Hotel Plaza, Västerås

Målsättningen med utbildningen är att alla deltagare efter genomförd utbildning ska kunna hantera det nya systemets funktioner på ett sådant sätt att klubbens rapportering till Rotary International kan genomföras.

Distriktsrådet vill att minst två personer från varje klubb ska genomgå utbildningen. Dessa får sedan i uppgift att stötta och handleda klubbstyrelse och övriga klubbmedlemmar, så att verksamheten kan fungera optimalt.

Vem riktar sig utbildningen till ?

I första hand klubbens IT-samordnare, sekreterare, president, klubbstyrelse eller annan som klubben utser.

Vad kostar det?

Kostnadsfritt för två deltagare från varje klubb. Vill fler från samma klubb delta debiteras 500:- per person. Resan bekostas av respektive klubb.

Vem utbildar?

Utbildningen genomförs av vår DITS Åke Bruhn. Utbildningen är praktisk, d v s du ska lära dig att ”knappa” dig på rätt sätt till rätt plats.

Vad behöver jag ta med mig?

Du tar med dig en bärbar dator som du kan koppla upp mot Internet. WiFi finns tillgängligt.

Skicka din anmälan - senast den 23 augusti – till eivor.bergstrom@telia.com

Varmt välkommen med din anmälan.

Göran Samuelsson                       Christina Bredin

DG                                                       Utbildningsansvarig