Seminarium om Medlemsskap & PR samt RU i Karlstad

torsdag 8 oktober 2015 16:00-18:00, -

Medlemsutveckling och PR

Vi välkomnar representanter från alla klubbar i distriktet att delta i vårt seminarium. De flesta klubbar behöver få fler medlemmar att prioritera Rotary och få engagerade rotarianer i klubben. PR för Rotary både internt och externt är tveklöst ett sätt att öka intresset för Rotary.

Programmet kommer att omfatta:

·         Medlemsutveckling

·         PR för Rotary som gör att fler förstår vad vi gör

·         Framgångsfaktorer för en klubb

·         Erfarenhets- och kunskapsutbyte

Rotarys Ungdomsutbyte
. Nu gör vi en omstart i vårt distrikt. Vi hoppas att det finns en Ungdomsansvarig rotarian i din klubb som tycker det ska bli kul att börja jobba med Ungdomsutbytet igen. Vi bjuder därför in klubbarnas ungdomsansvariga och presidenter att delta i ett seminarium  någon av dagarna:

Programmet omfattar:
  • Information om de olika möjligheterna i Rotarys Ungdomsutbyte
  • Vad gör klubbens ungdomsansvarige rotarian
  • Hur sprider Rotary information om sitt Ungdomsutbyte
  • Klubbens åtaganden när man är sponsor för en utresande ungdom
  • Klubbens åtaganden när man tar emot en inkommande ungdom
  • Erfarenhetsutbyte och frågor
Seminarierna körs parallellt.

Tid och Plats: Torsdag 8 oktober kl 16 - 20 i Karlstad. BEST WESTERN Gustaf Fröding Hotell & Konferens, Höjdgatan 3

Varje klubb får skicka 2 deltagare utan kostnad. Vi bjuder på något ätbart, så meddela ev matallergier.

Anmälan med klubb, deltagarens namn och epost skickas till: eivor.bergstrom@telia.com

För frågor: Christina Bredin, utbildningsansvarig 0706 344 120