Rotary Business Networking i Östra Värmland

måndag 2 mars 2015 17:30-21:30, Hennickehammars Herrgård Konferenslokalen i Sörgården Filipstad
Besöksnäringen - en framtidsbransch i Östra Värmland!

Välkommen till årets första träff i vårt affärsnätverk!

Rotary Business Networking Östra Värmland (RBN – ÖV) bjuder i samarbete med Filipstads Kommun in till en kväll med föredrag, debatt och diskussioner om de möjligheter som finns inom besöksnäringen i Östra Värmland. För dig som är verksam eller funderar på att starta verksamhet inom branschen, erbjuder vi en intressant träff. Vi vill inspirera till att utveckla besöksnäringen i vårt område, där vi tror att samarbete mellan aktörerna kan utveckla Östra Värmland till ett mycket attraktivt besöksmål. Vi efterlyser lite nytänkande inom näringen. En sakkunnig panel hoppas kunna ge Dig svar på Dina funderingar.

17.30–18.00 Registrering och betalning i Hennickehammars reception
18.00 Per Malmer ordförande i RBN – ÖV hälsar välkommen
18.05 Landshövding Kenneth Johansson, ”Varför är besöksnäringen så viktig för vår region?”
18.15 Jonny Ohlsson, kvällens moderator, presenterar deltagarna i panelen från Hällefors/Grythyttan, Karlskoga, Degerfors, Kristinehamn, Storfors och Filipstad.
18.20 Laila Gibson, vd. Visit Värmland, ”Strategier och trender inom besöksnäringen”.
18.40 Marko Lasic, Länsstyrelsen, ”Glesbygdsstöd för främjande av besöksnäringen”.
18.55 ”Bensträckare”
19.00 Turistansvarig och en framgångsrik entreprenör inom besöksnäringen från de olika kommunerna presenterar intressanta besöksmål och därefter paneldebatt med representanter från länsnivå och kommuner med syfte att finna nya och okonventionella lösningar och metoder till samarbete för att gemensamt kunna främja och öka besöksnäringen i vår region.
20.15(c:a) Per Malmer ”Lite om Rotary”
20.20 Buffé med mingelmat och dryck.

Rotary Business Networking är öppna aktiviteter som Rotaryklubbar i regionen anordnar i syfte att skapa tillitsfulla och utvecklande affärskontakter. Först och främst i vår region men även i sammanhang där Rotarys nätverk av 1,2 miljoner medlemmar världen över kan vara till nytta.

Anmäl senast onsdag den 25 februari 2015 via följande länk. Begränsat antal platser!

Priser: Deltagande inkl. förtäring med dryck, lättöl, eller vatten 150kr. För dig som så önskar finns starköl 75kr, 1 glas vin 85kr
Meddela om särskild kost önskas

Mingelbuffé
Oliv- och soltorkad tomatröra i tunnbrödsrulle
Lammspett med fetaostkräm
Varmrökt laxmouse på kavring

Har du några frågor?

Kontakta någon av nedanstående:
Degerfors Rotaryklubb lena.adolfsson@orebroll.se
Hällefors-Grythyttan Rotaryklubb hakan@gilmark.se
Filipstads Rotaryklubb info@jarnmalmer.se
Filipstads Kommun hans.lundberg@filipstad.se
Karlskoga Nobel Rotaryklubb olof.frisk@ofk.se
Kristinehamns Rotaryklubb hans.karlsson@jarnochmaskin.se
Kristinehamn Bro Rotaryklubb sofia.hunter@telia.com
Storfors Kommun lennart.johansson@storfors.se

Vägbeskrivning till Hennickehammars Herrgård:
Två km söder om Filipstad längs väg 26 finns skyltar mot Hennickehammar. Sväng av riksvägen och följ den lilla vägen i ytterligare två km, så hamnar du rakt på Herrgården.

Intresserad av Rotary?
Vill du veta mer om vad Rotary är och vad vi gör? Gå in på vår hemsida www.rotary.se där kan du klicka dig vidare till rotaryklubben som är verksam på din hemort. Ta del av våra aktiviteter och se mötesplatser och programinformation.

Välkommen att kontakta din närmaste rotaryklubb.