Distriktskonferens 2010

lördag 25 september 2010 09:00 - söndag 26 september 2010 14:00, Avesta Teater, Avesta Best Western Nya Star Hotel, Avesta

Välkomna till Avesta och
2010 års distriktskonferens!

Anmälningstiden har nu passerat, om du ändå vill kontrollera om du kan delta i konferensen kontaktar du Anna Kuylenstierna på anna.kuylenstierna@avesta.se eller 070-540 53 25.

Avesta Rotaryklubb hälsar alla rotaryvänner varmt välkomna till årets distriktskonferens på temat ”Gemenskap över gränser”. Vi hoppas kunna bjuda Er ett program, som visar Rotarys möjligheter att nå ut i världen, men också över-brygga generationer.

Vi kommer att möta våra utbytesungdomar och de stipendi-ater som deltagit i det gångna årets gruppstudieutbyten.

Vi kommer också att möta Sofia Knöchel Ledberg som varit Rotarys fredsstipendiat i Australien och civilekonomen, författaren och trendanalytikern Göran Adlén, som delar med sig av sina tankar om Rotary i framtiden.

Söndagens medföljandeprogram innehåller besök vid två unika anläggningar; Verket, den gamla järnbrukshyttan, där man idag möter en spännande mix av historia, konst och teknik. Dessutom besöker vi den nyinvigda Visentparken, där den europeiska bisonoxen, som räddades från utrotning i Avesta nu lever i stora hägn bara några kilometer utanför stadskärnan.

Att delta i distriktskonferensen är att få möjligheten att möta nya Rotaryvänner från vårt och andra disktrikt, att dela intryck och idéer att lära av varandra och känna kraften i vår organisation. Kort sagt, gemenskap över gränser.

Välkomna till Avesta!

Lars-Åke Carlsson      Ewa Lövgren
      Distriktsguvernör       President, Avesta RK

Våra föreläsare:

Sofia K. Ledberg utsågs till en av de 70 första stipendiater från hela världen som genom Rotarys världsfredsstipendium fick möjlighet att läsa en masterutbildning i freds- och konfliktkunskap 2003-2005 vid University of Queensland i Australien där hon kombinerade studier i asiatisk politik med konflikthantering och -resolution. Sedan december 2007 antogs Sofia till forskarutbildningen vid Statsvetenskapliga institutionen på Uppsala universitet där hon idag bedriver forskning om civila-militära relationer, med speciellt fokus på Kina.

Göran Adlén är civilekonom, som på senare år gjort sig känd som nyskapande trendanalytiker, konsult och författare. Han fokuserar i sina föreläsningar på trender, kommunikation, varumärken, om hur man gör när man formulerar budskap som går hem samt inte minst om det framtida ledarskapet.